Niestety wyszło tak jak zwykle, czyli nie za dobrze. W programie jestem od początku roku i uzbierałem dopiero połowę kwoty do wypłaty (wypłata od 100 zł).Widget mam w naprawdę dobrze widocznym miejscu, a stawka jaką chcę za dzień wyświetlania reklamy jest w okolicach 1-2 zł . Niestety reklamodawców nie ma za dużo i wszystko to składa się na takie, a nie inne zarobki.
Ale to co ostatnio zaproponowało AdTaily przechodzi ludzkie pojęcie.
Dostałem do nich niedawno maila z tytułem: Mamy dobrą wiadomość!
Czy widzicie to samo co ja?
17 groszy za 2 dni wyświetlania reklamy obliczone za pomocą ich super nowoczesnego algorytmu opartego na rynkowych wycenach. Jak dla mnie jest to całkowite przegięcie. Przy takich zarobkach to będę zbierał lata na wypłatę. Więc jeżeli ten super rewelacyjny system ma się stać obowiązującym w AdTaily to ja mówię dziękuję i do widzenia.
8 komentarzy:
U mnie zaproponowali 10 groszy, więc jeszcze gorzej. Na moje nieszczęście miałem wyłączoną moderację reklam, przez co sama kampania poszła (PZU raczej biedne nie jest). Oczywiście teraz moderuję reklamy i jedną już odrzuciłem (również niskie zarobki). Nie można dawać się wykorzystywać i robić w balona...
Pozdr.
Dlatego właśnie nie zdecydowałem się na AdTaily na swoim blogu. Za takie pieniądze gra nie jest warta świeczki.
Nie zgodzę się z tobą, że adtaily ma mało reklamodawców. Mam prawie nonstop 6-7 reklamodawców a czasem 8 w widgecie, ponieważ miałem tak duże zainteresowanie. Dlatego poprosiłem o poszerzenie standardowego widgetu. Sztuką jest dobrze wycenić swój blog względem odsłon i tematyki, którą posiadasz.
Dzięki za notkę i uwagi odnośnie AdTaily. Rozumiem Twoje niezadowolenie, jednak prawdą jest to, co napisałam w cytowanym przez Ciebie mejlu - takie są rynkowe wyceny reklam w internecie. Całkowicie zrozumiałe jest to, że Wydawcy, w tym blogerzy, wyceniają wysoko reklamę na swoim serwisie. Jednak równie zrozumiałe jest to, że druga strona, czyli Reklamodawcy, nie zawsze są zainteresowani takimi stawkami i oczekują bardziej konkurencyjnych ofert. Dlatego, aby pogodzić te sprzeczne ze sobą interesy, wprowadziliśmy testy systemu CPM. Dla części Wydawców najprawdopodobniej będzie to jedyna szansa, aby w ciągu kilku (kilkunastu?) miesięcy zebrać środki niezbędne do wypłaty.
@anonmowy
A na jaki temat masz bloga? Bo tutaj w tematyce finansowej nie ma zbyt dużo reklamodawców
@Marta
Nie jestem w branży reklamowej i ciężko mi się odnieś do rynkowej wyceny. Jednakże nie podoba mi się taka wycena i mam do tego prawo. Chciałem zwrócić uwagę że podobne wyceny ma system CPMprojekt, który jest uznawany za projekt śmieciowy w przeciwieństwie do AdTaily. I jeżeli macie wprowadzić reklamy tylko za pomocą systemu CPM to wtedy duża część wydawców zrezygnuje.
I naprawdę czy wierzycie, że ludzie będą czekać rok, aby uzbierać 100 zł niezbędne do wypłaty, jeżeli za pomocą innych programów mogą mieć znacznie więcej i szybciej (np. Google Adsense, czy inne programy partnerskie)?
Prawda jest taka że każda rzecz warta jest dokładnie tyle ile chce za nią dać Kupujący, a nie tyle ile żąda za nią Sprzedający. Dla mnie te reklamy warte są dokładnie zero ponieważ taką dla mnie mają wartość użytkową. Nie czytam reklam, bannerów, blokuję i zamykam nachalnie wyskakujące okna, kasuję SPAM SMS i EMAIL bez czytania. Nie dałbym za taką "usługę" zeta czy dwóch za dobę, może ewentualnie jednego grosza, bo taka jest dla mnie maksymalna wartość takiej "usługi". Ale tu rządzi rynek czyli patrz zdanie pierwsze.
@gość codzienny
ja reklamy toleruję jeżeli się nie narzucają. Ale coraz częściej pojawiają się nachalne reklamy które mnie strasznie wkurzają.
A reklamy toleruję z prostej przyczyny. Są dla mnie źródłem informacji o produktach i innych usługach.
Ja osobiście nie rozumiem tego e-maila.
Podsumowując: piszą o CPM, czyli Cost Per Mille (Thousand) - koszt za 1000 wyświetleń, a podają koszt za 2 dni wyświetlania.
Pewnie algorytm sprytnie spojrzał na historię odwiedzania Twojej strony, ale to nie tłumaczy niespójnego e-maila.
Poza tym przy specjalistycznych stronach/blogach ważniejsze jest dopasowanie reklamy i płatność za emisję
Zapraszam do komentowania i dyskusji.
Nie akceptuję wulgaryzmów i komentarzy niedotyczących wpisu, a także z rażącymi błędami ortograficznymi. Takie komentarze i typowy spam z podpisem typu: "Kredyt dla każdego" będą usuwane. Reklamy można kupić przez AdWords lub AdTaily.
Masz jakieś pytanie/sugestię niezwiązaną z postem? Napisz na adres mailowy.