Postanowiłem się zapytać o sprawę rzeczników prasowych mBanku i spółki Blue Media S.A. Ogólnie jak to w przypadku omawiania decyzji które nie zapadły odpowiedzi były bardzo szczątkowe, ale pojawiło się kilka smaczków.
Na początek przypomnijmy jaką informację dostałem z mLini:
planowane jest wprowadzenie blokady przelewu z karty kredytowej za pomocą mTransferu dla spółki Bluecash.Czego nie zauważyłem, a zwrócił mi uwagę rzecznik prasowy Blue Media, nie ma czegoś takiego jak spółka Bluecash, jest produkt BlueCash należący do firmy Blue Media S.A. Czyli niekompetencja mLini wychodzi po raz kolejny.
Potwierdził też, że wycofanie płatności mTransferem dla karty kredytowej w przypadku kokos.pl było decyzją biznesową mBanku, na którą nie mają żadnego wpływu. Dostałem również informację, że firma Blue Media nie ma zamiaru nić zmieniać jeżeli chodzi o sposób realizacji przelewów za pomocą płatności mTransfer.
Jeszcze ciekawiej było, kiedy dostałem odpowiedź od rzecznika mBanku. Pozwolę sobie zacytować ją w całości, bo zbiła mnie ona z nóg:
czy mogę się dowiedzieć, z jakiego źródła otrzymał Pan informacje związane z wprowadzeniem ewentualnej blokady na przelewy do Blue Media, realizowane za pomocą mTransferu z karty kredytowej?Aktualnie nie mamy tego typu planów.
Czyli nie wie lewica co czyni prawica:)
Po podaniu źródła tych rewelacji (czyli informacja banku, dla którego rzecznikuje:) i odczekaniu doby, dostałem potwierdzenie, że on nic nie wie o takich planach, a jeżeli będą miały nastąpić to klienci zostaną odpowiednio wcześniej poinformowaniu.
Osobiście nie wiem już co mam myśleć. Gdyż z samego banku wypływają sprzeczne informację. Więcej wiary daje słowom rzecznika , który mimo wszystko jest osobą wyżej postawioną w hierarchii banku, niż osoba pracująca na mLini. Z drugiej strony osoby na mLini nie wzięli sobie rzeczonych planów z powietrza, tylko musieli dostać jakieś instrukcje (aczkolwiek o tym do końca nie wiadomo, patrząc po poziomi niektórych odpowiedzi).
Podsumowując nadal jest sytuacja patowa, jednakże z lekką przewagą dobrych wiadomości dla klientów.