-

czwartek, 2 czerwca 2011

Żegnaj darmowy mBanku

Dobrze przynajmniej, że nie w dzień dziecka, a dzisiaj mBank (w przeciwieństwie do MF które czarną polewkę zaserwowało w walentynki) postanowił ujawnić zmiany w TOiP które dotkną wydaje mi się każdego użytkownika mBanku.

Rzeczona zmiana polega na wprowadzeniu opłaty za kartę debetową do konta w wysokości 2 zł miesięcznie od 1 sierpnia. Jak na bank które miał konto w standardzie za darmo bez żadnych warunków jest to samobójcze posunięcie. Dla mnie, jako osoby broniącej mBank pomimo wszystkich wad właśnie za to 0 zł za konto i kartę jest to jeszcze gorsze zachowanie. A dla klienta, który cenił sobie mBank właśnie za to, że ma kartę debetową, za którą nie musi płacić i po przylocie do Polskie może wypłacić sobie swoją gotówkę z bankomatu było to rozwiązanie idealne. 

Do dzisiaj.
Jak informuje mBank, powyższa opłata nie jest pobierana gdy:
- wykona się transakcję na min. 100 zł dowolną kartą mBanku (debetowymi, kredytowymi, wirtualnymi)
lub gdy
- aktywuje się usługę "Wypłaty ze wszystkich bankomatów"

Jak dla mnie żaden z tych warunków nie będzie spełniony bo kredytówkę mBanku używam tylko do mTransferu, a według dziwnych definicji najprawdopodobniej  mTransfer nie będzie się liczył do zwolnienia. A co miesiąc bulić 5 zł (bankomaty za darmo) nie uśmiecha mi się aby nie płacić tych 2 zł miesięcznie, bo i tak korzystam z tego raz na rok. 

Jak wyjdę z tej sytuacji?
Niestety większość banków wymaga obecnie jakiś obrotów na debetówce, aby była ona bezpłatna, a dla mnie jest to zupełnie nieopłacalne. Nie znam też banku, który ma w ofercie kartę kredytową i debetową w jednym plastiku, bo taka opcja by mnie interesowała. 

Dlatego moim wyjściem jest Citi Bank i jego konto Direct, gdzie wszystko jest za free pod warunkiem wpływów min. 1500 zł na konto (dla normalnego klienta). W moim przypadku też muszę wpłacać 1500 zło miesięcznie, ale wtedy mam i kartę kredytową za free (modyfikacja warunków z przypadku opisanego w tamtym poście). I od razu mam wszystkie bankomaty za darmo, bez żądnych dodatkowych opłat.

1500 złotych przelać w te i wewte to nie problem, a przynajmniej mam w portfelu kartę za darmo do wypłacania gotówki w PLN.

Innym wyjściem jest jeszcze WBK i konto <30, ale nie jest to wyjście dla każdego z powodu limitu wiekowego.

No cóż chciałoby się powiedzieć, nie idź tą drogą mBanku, ale wpływu na to nie mam co robi mBank, aczkolwiek mam wpływ na to za co płacę. I na pewno nie będę płacił za kartę debetową, gdy mam możliwość mieć ja za darmo znacznie mniejszym kosztem.

38 komentarzy:

tomjoz pisze...

Marek, coś takiego jak karta kredytowa i debetowa w jednym plastiku ma chyba Polbank: http://www.polbank.pl/karty-kredytowe/dwie-karty-w-jednej.html
Pozdrawiam i gratuluję ciekawego bloga!

W Kreciej Norze pisze...

Nie ma to jak przeczytać kiepskie wieści z rana ;( Aż przeszłam na stronę mBanku, by poszukać info.
Natknęłam się na odpowiedź, czy przelewy mTransferowe KK zwalniają z opłat, i wygląda na to, że tak....:
"TAK - mTRANSFER z KARTY kredytowej zwalnia z opłaty, ale przelewy z KARTY kredytowej nie zwalniają."

Nie, żeby mnie osobiście dotknęła ta zmiana w prowizjach, ale jak czytam komentarze na temat to chyba zgodzę się, że marketingowo to strzał w stopę. mBank, mimo kilku większych wpadek i tragicznej mLinii, miał opinię darmowego od lat. I tak wyrzuca to za drzwi? Hm..
Pozostaje mieć nadzieję, że może mBank chce "wyczyścić" swój portfel klientów?

lituma1 pisze...

@W Kreciej Norze
Tragiczna mLinia w mBanku???, spróbuj się wieczorem dodzwonić do eurobanku lub openonline

Marek pisze...

@tomjoz
Polbank jako bank odpada z wiadomych powodów (głównie system internetowy)
@W Kreciej Norze
kiedy piałem tekst nie było nowego regulaminu(nadal nie ma), a komentarzy pod notką było raptem cztery i wszystkie od użytkowników

W Kreciej Norze pisze...

Dodzwonienie się to jeszcze inny problem. Określiłam mLinię tragiczną, bo kiedy miałam problemy z bankiem albo cokolwiek bardziej skomplikowanego, to na 90% było pewne, że tego nie da się załatwić.

w komentarzach podali, że nowa tabela opłat pojawi się 1 sierpnia. Ciekawe, co jeszcze tam przemycą...

bilancio pisze...

mEkipa potwierdziła, że mTransfer z karty będzie się liczył, przelew z karty (ktoś korzysta) nie.

Mimo wszystko posunięcie, po tylu latach jako "darmowy bank" bardzo nieładne :/

matipl pisze...

Ja wyprzedziłem trochę wydarzenia, bo w maju przerzuciłem się na konto w CitiBanku.
W takim wypadku wolę zdefiniować 2 zlecenia stałe i mieć spokój, niż się martwić czy w sklepie zapłaciłem już odpowiednią kwotę, albo co to będzie jak nie będę miał sposobności...

Granie kartą debetową w Polsce to chwyt poniżej pasa. Bardzo wiele sklepów ma limity płatności, wiele nie ma terminali w ogóle.
A hurtowanie z zasady plastików nie obsługują, tylko żywą gotówkę.
Gdzie tu rozum nowego prezesa mBanku?

Richmond pisze...

Ja nie mam zadnej karty w Polsce i jakos radze sobie od 6 lat wpadajac na chwile. Zwykle wyplacam zlotowki angielska karta debetowa. Czasami przelewam komus pieniadze, zeby wyplacil mi, jak potrzebuje wieksza kwote z polskiego konta. Ale to jest tak malo uciazliwe, ze nie warte wystepowania o karte debtowa.

YWC pisze...

Funkcjonalność debetowa na karcie kredytowej POLBANKu - jest nie do zagięcia! To rozwiązanie bije praktycznie wszystko (łącznie z CityBankiem).

Mając telefon w sieci Era (wystarczy starter) - można bez żadnych zaświadczeń o dochodach założyć kartę kredytową z limitem do 5 tys. PLN. Decyzja - 2 dni, otrzymanie karty - do 2-ch tygodni. Karta jest praktycznie darmowa (wymóg 30-tu transakcji w ciągu roku - to niecałe 3 transakcje w miesiącu), darmowy serwis SMS i do tego ... 1% zwrotki obróconych środków z powrotem na rachunek karty kredytowej.

Do tego - uruchamia się funkcjonalność debetową (w przypadku wypłaty gotówki - podpinamy NAWET konto Mocno Oszczędzające (z 4,75% i kapitalizacją dzienną)) i mamy pewność, że pieniądze pracują DO OSTATNIEJ CHWILI na najwyższym oprocentowaniu na rynku (w sektorze kont oszczędnościowych - BNP pomijam, bo ich 5,8% - to trik marketingowy).

Patrząc na powyższe - powiem tak, że IDZIE NAWET SIĘ ZAPRZYJAŹNIĆ z ułomnościami ich bankowości internetowej. Przy okazji nadmienię, iż mimo swojej niesforności, wcale nie jest AŻ TAK ZŁY ten ich system - idzie się przyzwyczaić. Powiem, że WIDYWAŁEM GORSZE ... :)

YWC pisze...

Takiego ruchu prędzej czy później ZAWSZE NALEŻY SIĘ SPODZIEWAĆ po tak aktywnej akcji marketingowej (np. mBank'owe "Konto za zero").

Odnosząc się do 2 PLN za "Delfinka" - dzwoniłem dziś na mLinię i uzyskałem informację, że można zrezygnować z karty w każdej chwili (nawet samodzielnie przez bankowość internetową). Należy użyć opcji - ZASTRZEŻENIE KARTY. I od tejże chwili karta staje się nieaktywna i wówczas opłata za nią nie jest pobierana.
Co więcej - konsultantka powiedziała, że w każdej chwili (przy czym ZUPEŁNIE ZA DARMO) można zamówić w miejsce zastrzeżonej karty - nową. Aczkolwiek wówczas musimy na nią poczekać (pewnie z kilka dni, aż wyprodukują, nadadzą PIN i doślą). Ale jako rozwiązanie awaryjne - taka możliwość istnieje. Nie pytałem ile razy można tak sobie zastrzegać, a następnie zamawiać nową. :) Dla tych, którym np. mBank się z jakiegoś powodu się naraził (np. "nabitym w mBank") - mogą się w ten sposób na nim "powyżywać" ...

Osobiście - bez większego sentymentu - rozstanę się z tą debetówką, która tylko blokuje mi miejsce w portfelu dla innych, bardziej pożytecznych plastików ... :D

Kuba @ Okazje Finansowe pisze...

Jak dla mnie to zwykły strzał w kolano. Podstawą ich oferty było to że byli darmowi. Teraz są tacy sami jak wszyscy dookoła.

JustIn Time pisze...

http://www.getinonline.pl/Konto_skarbonkowe

A może takie konto?

Agent L pisze...

@YWC
W Polbanku trzeba mieć płatne konto pod kartę debit. Da się włączyć FDKK do "Pomagającego"?

Anonimowy pisze...

Czy konto skarbonkowe w getinonline jest naprawdę bez żadnych opłat? Ma ktoś z forumowiczów jakieś doświadczenia z tym kontem?

Anonimowy pisze...

Z tego co wiem a wiem bo mam to debetówka do konta, konto i kredytówka są za free w getin online i openonline, rzadko używam więc nie wiem czy coś się nie zmieniło ale nadal nic nie płacę.

Anonimowy pisze...

Inteligo łączy kredytówke z debetówka w jednym. Nie używam, ale tak jest.

Anonimowy pisze...

Konto skarbonkowe w getibanku z pułapką:
Tabela opłat i prowizji, jaką otrzymałem w siedzibie banku do tego konta, przewiduje, że wypłata gotówkowa lub przelew elektroniczny na rachunek w getin banku lub do innego banku jest bezpłatny, ale tylko pierwszy w miesiącu. Kolejne wypłaty i przelewy to koszt 9,99 zł od każdej operacji.
Wypłata gotówkowa to także wypłata za pomocą karty z bankomatu.
Tabela opłat i prowizji zamieszczona na stronie internetowej banku jest inna.
Poszedłem do oddziału getin banku z zamiarem wypytania, czy zakładać ror w banku czy też online. Powiedzieli, że żadnych różnic nie ma poza tym, że jak założę przez internet, to nie wypłacę gotówki w siedzibie banku(tylko w bankomacie). Czyżby jednak były? Czy Tabela opłat i prowizji jest różna w zależności od sposobu założenia konta?
Zaznaczam, że wyraźnie pytałem o konto ror Skarbonka.

Anonimowy pisze...

1.Jak szybko działa system bankowości internetowej getinonline?
2. Ile czasu trwa przelew między własnymi kontami(np. założenie lokaty 3-miesięcznej z konta skarbonkowego?
3. Czy system się wiesza?
4. Czy szybko się można zalogować?
5. itp....

Anonimowy pisze...

Tak trochę na inny temat zapytam.
Odnośnie KK i darmowych przelewów przez mtransfer.

Próbował ktoś przelewać kasę na kokos.pl na swoje subkonto (do 10 tys. zł jednocześnie)? W prawdzie traci się 1 - 2 dni (przelew na subkonto, przelew ponownie na konto bankowe), ale oszczędza się 10zł, a żadna lokata nie da tyle w 2 dni.

niktwazny pisze...

Z darmowych klony Czarneckiego
Getin Online / Open Online /Idea Bank
"Czy konto skarbonkowe w getinonline jest naprawdę bez żadnych opłat? "
Generalnie bardziej niż w mBanku ;).
http://www.getinonline.pl/egetin/doc/tabela_oplat_i_prowizji_konto_skarbkonkowe.pdf

Kolejnym plusem jest to że możesz wpłacić gotówkę w odziałach GetinBanku

@Anonimowy
1.Jak szybko działa system bankowości internetowej getinonline?
zasadniczo tak ,ale sporadycznie nie odświeżają się prawidłowo dane przy wyświetlaniu , trzeba ponownie zalogować się na konto i wtedy wszystko jest ok
2. Ile czasu trwa przelew między własnymi kontami(np. założenie lokaty 3-miesięcznej z konta skarbonkowego?
Do 1 min na zrobienie przelewu. Do 15 min na pojawienie się lokaty.
3. Czy system się wiesza?
Nie, chyba że jest run na bank tak jak przy lokacie na wyścigi
4. Czy szybko się można zalogować?
Tak , chyba że patrz pkt 3.

niktwazny pisze...

"Konto skarbonkowe w getinbanku z pułapką"
chciałbym zauważyć że getin online ma się do getin banku mniej więcej jak mBank do MultiBanku
2 w razie wątpliwości radzę wybrać założenie przez internet lub dla spokojności ducha konto w idea banku/open online

Anonimowy pisze...

Czy z konta skarbonkowego wszystkie wypłaty i przelewy elektroniczne do innych banków są za 0 zł niezależnie od ilości w miesiącu? Nie ma żadnych haczyków?
PS. zakładając ror w siedzibie GB mamy niższe oprocentowanie lokat np 3 m-ce z kapitalizacją 1-dniową tylko 3,85% zamiast 4,43% w getinonline.

Marek pisze...

@bilancio
w takim razie transakcje z KK będą zwalniać z opłaty, ale jak ktoś korzysta z KK tylko do mTransferu to będzie płacił za debetówkę raz na 2 miesiące (bo okresy są co 54 dni)
@mati.pl
dokładnie, wygodniej jest spełnić wymóg wpłat na konto, tym bardziej że w Citi jest to klauzula dożywotnia
@Richmond
każda sytuacja jest indywidualna i ja z moich podróży do kraju ojczystego nieraz gotówki potrzebowałem (typu mam połączenie, że ląduje w Krk po północy i w PL za taxi kartą jeszcze nie zapłacisz).
Po drugie to jest skandal, że naprawdę trzeba kombinować by móc wyciąganą bezpłatnie swoją gotówkę kiedy się chce.
@YWC
Muszę się przyjrzeć temu Polbankowi, ale ich system to tragedia. I na razie nie widziałem gorszego.

Marek pisze...

@anonimowy z 11:32
Z konta skarbonkowego wszystkie przelewy są bezpłatne (poza tymi robionymi przez Call Center). Jedyne ograniczenie w przelewach jest przy koncie oszczędnościowym.
Tylko że już z konta skarbonkowego przelewu zagranicznego nie puścisz.

Marek pisze...

@anonimowy od Kokosa
powinno działać, aczkolwiek nie próbowałem. Spróbuje podczas następnego cyklu:)

Anonimowy pisze...

Anonimowa:
Konto skarbonkowe Getinonline jest w porządku, bardziej darmowe, niż mBank i jeszcze można zyskać kilka złotówek miesięcznie. Przy założeniu 7 lokat terminowych to już będzie 7 złotych, przy wpływie kasy na konto raz na miesiąc ponad 1000 zł - złotówka, przy płatności każdą kartą powyżej 100 zł - złotówka, przy wpływie pensji na konto - złotówka. Poza tym system bankowy szybko i płynnie działa, trochę wolniej środki przechodzą z konta na konto, niż w mBanku, ale za to bez porównania lepszy, niż system Polbanku.

Polbank to już inna historia. Lepiej go omijać z daleka.

YWC pisze...

@ Anonimowy (z 04.06.2011):

Nie będę bronił Polbanka, bo nie mam w tym żadnego interesu, ale ... konfrontując z Twoją wyliczanką "zalet" getinonline'a powiem tak:

1. Który bank da Ci 4,75% na 6-ciu kontach oszczędnościowych z kapitalizacją dzienną (przy czym od 1-wszej złotówki, a nie dopiero od np. 100 PLN),

2. Zakładanie kilkudziesięciu lokat z konta w Polbanku do OpenOnline zajęło mi ... po ok. 20 sek./na lokatę - wystarczyło na podstawie pierwszego przelewu stworzyc szablon, by od 2-giej lokaty podmieniac tylko numer konta lokaty - kopiuj/wklej z maila potwierdzającego wniosek . Przy zainstalowanym certyfikacie na kompie - nie trzeba nawet czekac na potwierdzenie SMSem. Mało w którym banku TAK SZYBKO zakładałem lokaty.

3. Powiadasz o złotówkowych deal'ach z założeniem lokat, wpływem wynagrodzenie i płatnościami debetowymi (>100 PLN), to powiem tak: KK ERA zwraca 1% obrotów na niej (nawet do 50 PLN/mies.!) - i to Z PIENIĘDZY BANKU! A w tym czasie ... WŁASNE PIENIĄDZA LEŻĄ na 4,75% z kapitalizacją dzienną i spokojniutko sobie się "rozmnażają". Żadna to rewelacja, kiedy to z WŁASNEJ stówy dostaniesz złotówkę zwrotu!

4. DO KK mam podpiętą funkcjonalnośc karty debetowej, więc gotówkę z tegoż konta (4,75%) wyciągam WTEDY, KIEDY mi potrzeba.

A co do getinonline - to powiem tak, że jak dla mnie - to żadna bankowośc elektroniczna, tylko śmiszny systemik transakcyjny (do tego kupiony na spółe z OpenOnline), gdzie zarówno salda mają właściwośc dośc późnego odświeżania się, a dane osobowe (łącznie z takimi jak weryfikacyjne nazwisko panieńskie matki) - leżą "na wierzchu". W żadnym innym banku nie spotkałem się z taką łatwością dostępu do danych osobowych użytkownika, jak to ma miejsce w getinonline i openonline.

Padają stwierdzenia w stylu "Lepiej go (Polbank) omijać z daleka." - cóż własna sprawa każdego. Osobiście uważam, że jest to jeden z niewielu banków, który, przy jego licznych wadach, pozwala na skorzystanie z jeszcze większej liczby korzyści. Trzeba tylko wiedziec JAK JE WYKORZYSTAĆ. :D

YWC pisze...

@Marek
Muszę się przyjrzeć temu Polbankowi, ale ich system to tragedia. I na razie nie widziałem gorszego.

Wymienic gorsze?

NIEKWESTIONOWANY NUMER 1: GETIN24 (nie mylic z getinonline) - samo logowanie to kilkumunitowy stupor. Przelew między kontami - miałem naprawdę udany dzień, kiedy tak prostą operację dawało się załatwic w minimum 5 minut. Korzystanie z tego "wynalazku" rzeczywiści przypominało mi, że dla "twórców tego systemu" CZAS UŻYTKOWNIKA NIE MA WYMIARU i ZNACZENIA! :D

Numer 2 - to bankowośc elektroniczna Eurobanku. Wieczne niezgodności sald kont z historią (przy czym każde z nich pokazuje co innego). Po 3-cim zgłoszeniu wychwyconych niezgodności - znudziła mi się ta zabawa. Po 22-giej - tam lepiej wogole nie zaglądac - lepiej oszczędzic nerwów, bo poznym wieczorem salda WOGOLE nie są odświeżane i wykazują stan z ... POPRZEDNIEGO LOGOWANIA (nawet gdy ono miało miejsce miesiąc temu). Będąc w delegacji - miałem otrzymac przelew na pewne wydatki, a w ciagu dnia nie miałem możliwości podpięcia się do neta. Dopiero późnymi wieczorami miałem chwilę czasu i możliwośc skorzystania z dostępu. Jakim było moje zdziwienie, kiedy to po ponad tygodniu od rzekomego wykonania przelewu NADAL nie miałem środków na koncie! Dzwonię do nadawcy przelewu, proszę o potwierdzenie, składam reklamację, której skutek ... "Salda nie są odświeżane po godz. 22:00". Jakaś kpina! Okazało się, że pieniądze były na koncie, ale ... "były poprostu niewidoczne w systemie bankowości".

Kolejne miejsca w moim "antyrankingu" zajmują getinonline i openonline - przede wszystkim z tego powodu, że przy większej ilości operacji - potrafią "zresetowac" sesję. I trzeba ponownie wklepywac cyferki i wybrane pola z hasła. Nie ukrywam, że jest to jedno z dających się we znaki utrudnień. O lekkomyślnym dysponowaniu danymi osobowymi wspomniałem wyżej. Założyłem konta praktycznie od początku powstania tych serwisów. Muszę przyznac, ze widac pewien postęp (SSL, reorganizacja interfejsu), ale w moim osobistym odczuciu, jest to ... jakieś takie ... platikowe i nietrwałe, jakby zrobione "na chwilową potrzebę". Do tego mam pewien dystans do p. LC - dynamizm jego decyzji jest na tyle nieprzewidywalny, że nigdy nie wiąże się dłużej, aniżeli 2-4 miesiące z tworzonymi przez niego instytucjami (a narobiło się ich od groma, są wręcz wszechobecne - jak w tym kawale - boję się otworzyc klapę w kiblu). Dopiero OD NICH należy trzymac się zdaleka! :D

niktwazny pisze...

@YWC
W jaki sposób masz dostęp do konta mocnooszczędnościowego (4,75%) skoro do niego nie wydają karty płatniczej ?

Anonimowy pisze...

W jakich godzinach getin online przyjmyje i realizuje zlecenia założenia lokaty i jak często są realizowane przelewy w ciągu dnia(raz dziennie?, co godzinę czy jak inaczej)

Marek pisze...

@anonimowy
wniosek możesz złożyć w dowolnej chwili i niby jest on obsługiwany w czasie rzeczywistym, ale mogą się zdarzyć opóźnienia sięgające kilkunastu godzin (szczególnie jak system jest przeciążony).
Zlecenie założenia lokaty jest realizowane w momencie zaksięgowania środków na rachunku lokaty. Mimo iż potwierdzenie może nadejść później to lokata założona jest z datą wpłynięcia pieniędzy na rachunek lokaty. Przelew na lokaty w getin online z obcych banków są realizowane w systemie Eliksir - 3 sesje przychodzące 10:00, 14:00, 17:00, z rachunku w getinie praktycznie natychmiastowo.

YWC pisze...

@ niktwazny

Temat podpięcia rachunku MO do karty debetowej miałem załatwiony jeszcze w zeszłym roku, kiedy to nie było sławetnych kont Olimpijskich, a kartę debetową wydawano do ... dowolnego konta. No to wziąłem sobie jeden z rachnunków MO. I ... tak zostało ... ;)

W podobny sposób zostałem uszczęśliwiony dodatkowymi 3-ma kontami MO (czyli w sumie mam ich 6), za co miałem zrezygnować z wyciągów papierowych. Dyspozycję stosowną złożyłem, konta otworzyłem ... a wyciągi przychodzą nadal.

Ich system ma tyle dziur, że znudziło mi się ich wychwytywanie i zgłaszanie. W pewnym momencie zamiast informować bank o rozbieżnościach ... postanowiłem ich po prostu WYKORZYSTAĆ.

Agent L pisze...

System internetowy polobanku ma kilka wad, np:
- wymuszanie zmiany hasła co jakiś czas. Wyjątkowo wkur**.
- wszystkie wyciągi działają w trybie "od bieżącego salda wstecz". To znaczy że jeśli pojawi się błąd w stanie salda (pojawiają się czasem na 1 dzień) to wszystkie sumy są błędne o taką wartość. To było mało ważne, ważniejsze jest że jeśli bierzesz inny wyciąg niż wszystkie operacje, to nie będzie stanu konta WCALE. Więc trzeba zawsze full, do excela itd.
- wyciągi są dostępne tylko do 6 mcy wstecz, starsze przestają być dostępne.
- Nie można obejrzeć blokad na karcie. Dopiero jak klamka zapadnie to widzisz operację.
- certyfikat też wygasa co kilka miesięcy i trzeba odkopać Hasło2.

To tyle co mi przeszkadza. Reszta daje radę, nawet porównując z mBankiem.
Są również zalety:
- login + hasło + certyfikat = żadnego piep** z hasłami jednorazowymi. Co za ulga! Certyfikat można sobie wyeksportować i wgrać na ile komputerów zechcesz.

Anonimowy pisze...

Ja bym dodał jeszcze system BPH:) do tych najgorszych

Darek M.W. pisze...

Ja już założyłem Skarbonkowe w Getin online i to samo teraz będę musiał zrobić dla rodzinki, która posiada mBank a nie ma gdzie płacić kartą. Pieniądze trzeba jakoś wypłacić a w mBanku bez karty jest to niewykonalne.

A propos Skarbonkowego to widzę przede wszystkim zalety:
- wysokie oprocentowanie lokat (najlepsze na rynku)
- wszystkie bankomaty za darmo, a nie tylko Euronet i WBK jak w mBanku
- dodatkowe złotówki jak ktoś pisał wyżej (ja wyciągam 5-10zł miesięcznie jako, że zakładam lokaty)

Darek M.W. pisze...

Aha, odnośnie <30 w BZ WBK, to czy przypadkiem też nie trzeba wykonać co najmniej jednej transakcji kartą aby konto było w pełni darmowe?

Anonimowy pisze...

Trochę z tym zwlekałam, ale chyba przyjdzie mi się pożegnać z Mbankim, bo od 2 mies nie przysłali mi nowej karty (mimo mojego monitu i mejla, że "już wysłali". Ale kasę oczywiście biorą.

Marek pisze...

@anonimowy
oplata za karte w mBanku wchodzi dopiero 1 sieprnia

Zapraszam do komentowania i dyskusji.

Nie akceptuję wulgaryzmów i komentarzy niedotyczących wpisu, a także z rażącymi błędami ortograficznymi. Takie komentarze i typowy spam z podpisem typu: "Kredyt dla każdego" będą usuwane. Reklamy można kupić przez AdWords lub AdTaily.

Masz jakieś pytanie/sugestię niezwiązaną z postem? Napisz na adres mailowy.

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tagi

10% dla ciebie AdTaily akcje akcjonariusz Alior Bank Alior Sync analiza fundamentalna analiza techniczna animacja Anti Arctic Bank bankowość internetowa bezpieczeństwo BGŻ BGŻOptima BlueCash BNP bogactwo Bogdanka BOSSA BOŚ Bank BPH budżet domowy BZ WBK cashback Catalyst Centrozap certyfikaty srukturyzowane cesja chargeback ciekawostki cinkciarz CitiBank cykle czy warto mieć konto w Alior Banku czy warto mieć konto w Aliorze dług dolar doradcy finansowi DWS dywidenda dziadowanie dzień wolności podatkowej e-sąd ebook EFH ekonomia Elixir eMakler emerytura Energa equity magazine ETF euro Eurobank Facebook finansowo FM Bank Forex frank fundusz awaryjny fundusz bezpieczeństwa fundusz indeksowy fundusze inwestycyjne funt Gant gazety gdzie założyć lokatę Getin Bank Getin Online Giełda Google Adsense gotówka gpw gra giełdowa Grecja grosz historia Polski hobby humor HYIP Idea Bank IKE InClick.pl inflacja instrukcja Inteligo internetowy kantor internetowykantor.pl inwestowanie IPO IPOPEMA JSW Kamil Cebulski kapitalizacja kapitalizacja codzienna karta debetowa karta internetowa karta kredytowa karta kredytowa Silver kary kokos.pl komornik konkurs konta oszczędnościowe konto konto bankowe Konto Optymalne konto walutowe kontrakty terminowe KRD kredyt kredyt odnawialny kredyt studencki kryzys Krzętle książka księgowość kurs Lehman Brothers linia kredytowa lokata rewolwer lokaty loterie mBank mbank na windows mbank windows phone 8 Metafinanse monetto monety monety 2 zł Mostostal Płock motywacja mSaver mTransfer Multibank nakaz zapłaty NBP NeoBank Newag Nobel NOL Nordic Gold nowa aplikacja mbank numizmatyka NY obciążenie zwrotne obligacje korporacyjne obligacje skarbowe odsetki OFE Open Finance Open Online opłaty oprocentowanie optymalizacja oszczędzanie oszustwa overdraft Parkiet Challenge pasywny dochód peak oil pełnomocnictwo PGE PIT PLN płacenie płacenie rachunków Poczta Polska podatek podatek bankowy podatek belki podatki podcasty podsumowanie podsumowanie miesiąca Polbank polisolokaty polityka Polska pomoc porady porównanie postępowanie upominawcze pozew pożyczka pożyczki społecznościowe problemy produkt inwestycyjny prognozy promocje prowizje prywatyzacja przegląd kont bankowych Przegląd rachunków maklerskich przelewy przeliczanie przemyślenia psychologia pusty sms PZU rachunek maklerski ranking ranking kont oszczędnościowych ranking lokat raporty okresowe rating raty recenzja reklama rekomendacje ropa ryzyko rząd samochód Santander sąd SEPA SFI Sidoma SII skład portfela SKOK smava social lending spekulacja spółki dywidendowe srebro stalprodukt statystyka stopy procentowe strata strategia inwestycyjna styl życia SWIFT system transakcyjny świat TFI TMS Brokers Toyota Bank Turcja ubezpieczenia VAT wakacje Wall St. walne zgromadzenie walutomat.pl waluty WBK wezwanie WIG windykacja wolność finansowa wpis gościnny wykres wymiana walut wzrost gospodarczy zabawa Zakra zakupy zarabianie zaradni.pl zarządzanie czasem zasady złoto zniżki związki zawodowe zysk