-

sobota, 4 lutego 2012

Ubezpieczenie ratuje mój portfel, znowu

Ubezpieczenia mają to do siebie, że są trochę kontr intuicyjne. Ogólnie wydajemy pieniądze na coś, na co mamy nadzieję że się nigdy nie zdarzy. Jeżeli mamy ubezpieczenie, z którego nie przyszło nam korzystać możemy zacząć się zastanawiać nad sensem tego ubezpieczenia, czy w ogóle jest nam ono potrzebne. A jak coś się zdarzy, gdy potrzeba skorzystać z ubezpieczenia, to najczęściej mamy wtedy co innego na głowie, a refleksja, że dobrze że mam ubezpieczenie przychodzi później.
by calignosus
Osobiście jestem wielkim zwolennikiem ubezpieczeń. Poza ubezpieczeniem medycznym gwarantowanym mi przez państwo, mam dodatkowe ubezpieczeniem medyczne. Dodatkowo ubezpieczenie turystyczne, mieszkania oraz na życie wraz z trwała utratą zdrowia. Ogólnie jestem zadowolony z tych ubezpieczeń, chociaż kosztują one niemało. Ale uważam że warto.
I tak na ubezpieczenia wymienione powyżej wydaje około 400€ rocznie. Aczkolwiek patrząc na mijający rok  ubezpieczenie zwróciło mi się z nawiązką. 
Najpierw w wakacje ukradziono mi rower. Po tygodniu miałem nowy rower z wyposażeniem zakupiony przez ubezpieczalnię (wkład własny 100€; cena roweru w sklepie ponad 500€). Teraz niedawno wracając do domu wywróciłem się i uszkodziłem komputer i iPada będące w plecaku. Koszt naprawy łącznie jakieś 800€, znów płacę tylko wkład własny 100€. Tym sposobem gdybym nie miał ubezpieczenia musiałbym wydać o wiele więcej niż płacę z ubezpieczenie i wkład własny.

Oczywiście wiele zależy też od samego ubezpieczyciela. Ja z moim nie miałem dotychczas żadnych problemów. Wszystkie sprawy załatwiałem przez telefon/email. Papierkologia ograniczona do minimum (w przypadku roweru nawet nie chcieli bym im przesłał pisma z policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży). Aczkolwiek zanim zdecydowałem się na tego konkretnego ubezpieczyciela popytałem się znajomych gdzie mają ubezpieczenia, przeczytałem dokładnie ogólne warunki ubezpieczenia i wiedziałem czego należy się spodziewać. 

Oczywiście z ubezpieczaniami jak we wszystkim w życiu należy zachować umiar. Nie każde ubezpieczenie jest dobre i tak mieszanie ubezpieczeń z inwestowaniem w jednym produkcie jest moim zdaniem kompletnym nieporozumieniem. Mam tutaj przede wszystkim  namyśli ubezpieczenia na życie z funduszami inwestycyjnymi, gdzie bardzo trudno jest policzyć ile to kosztuje. Tak samo posiadanie kuliku ubezpieczeń nie spowoduje, że na szkodzie zarobimy, gdyż nasze prawodawstwo na to nie pozwala.

Jeżeli jesteś zainteresowany tematem ubezpieczeń polecam również ten wpis.

18 komentarzy:

Krzysztof pisze...

Ja ostatnio właśnie przeglądałem ubezpieczenia rowerowe w Polsce i oferta jest taka-sobie.

Chyba najrozsądniejsze jest PZU, ale nawet tam casco roweru nie działa w przypadku kradzieży spod sklepu/pracy/szkoły. Tylko rozbój.

A ubezpieczenie bagażu nie obejmuje komputera.

Więc zostaje tylko OC i NNW :).

Zresztą, patrząc na zestaw swoich ubezpieczeń aż jestem zdziwiony ile tego jest: dodatkowe medyczne + właściciel ma ubezpieczone mieszkanie, które wynajmuję (co mam pewnie jakoś uwzględnione w czynszu) + za parę dni dojdzie ten rower.

Muszę kiedyś przeliczyć łączne roczne koszty tego wszystkiego.

Marek pisze...

@Krzysztof
czytałem że w Polsce są jaja z ubezpieczaniem roweru.
Ja mam swój rower ubezpieczony przy okazji w ubezpieczeniu mieszkania. Zresztą z tym rowerem i odszkodowaniem to była niezła heca. Zgłaszam szkodę idę do sklepu gdzie mam dostać nowy rower, a gościu się pyta co z wyposażeniem, bo nie ma nic o tym w mailu i każe mi zadzwonić do ubezpieczalni. No to dzwonię i mówię, że na rowerze miałem rogi, licznik, błotniki itd, a oni spoko, że wysyłają maila do sklepu mam sobie wybrać itd.
Po prostu obsługa pierwsza klasa.

Qulin pisze...

Gdzie tak przychylnie wypłacają?

Krzysztof pisze...

No to jak w Polsce chciałbyś ubezpieczyć rower przy okazji ubezpieczenia mieszkania (np. jako kolejną ruchomość w mieszkaniu) to ubezpieczyciel nie bierze odpowiedzialności za szkody wyrządzone poza mieszkaniem ;).

Anonimowy pisze...

Polecam się zaznajomić z takim czymś, jak ochrona prawna. Specjalizuje się w tym firma D.A.S. (z niemieckim rodowodem). Uwielbiają sprawy z ubezpieczelniami, którym na samo hasło "D.A.S" miękną kończyny. Nie chcę, by to zabrzmiała jako reklama, ale parę razy przyczynili się do spraw, na które musiałbym poświęcić sporo własnego czasu (i nerwów). Zaś po ich interwencji (kompetentna porada prawna (przez telefon) - w jednym przypadku, i ich rozmowa z ubezpieczycielem - innym razem), kłopoty dały się rozwiązać (rzecz jasna - po mojej myśli). Koszt - to ok. 200-400 zł rocznie (w zależności od opcji). Generalnie specjalizują się w obszarze komunikacyjnym (samochodowym), natomiast w ostatnim czasie rozszerzyli zakres usług na ochronę prawną rodziny, jak również - działalności gospodarczej.

Marek pisze...

@Quilin
Pohjola Insurance
@Krzysztof
niestety polski rynek ubezpieczeń jeżeli chodzi o ubezpieczenia roweru to jest jakaś porażka. To już nawet w Czechach ubezpieczysz rower od kradzieży, nie mówiąc o bardziej cywilizowanych krajach europy zachodniej (i północnej:).
Zawsze można wysłać zapytanie do grup kolarskich jak one mają ubezpieczone swoje rowery (które warte są grube pieniądze), bo wydaje mi się że mają również ubezpieczenie od kradzieży.

@Anonimowy
ochrona prawna i firmy zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań to temat na kolejny wpis, ale prawda jest, że czasem warto zlecić uzyskanie odszkodowania wyspecjalizowanej firmie niż iść w spory z firmą ubezpieczeniową, które mogą się przeciągać, nawet jeżeli mamy oddać coś z ubezpieczenia.

Niestety świadomość finansowa i prawna polaków jest nadal niska i często boją się oni takich rozwiązań. Tym bardziej że na linii ubezpieczony-ubezpieczalnia mamy sprzeczne interesy - jeden chce jak najwięcej, drugi chce wypłacić jak najmniej (lub wcale).

Anonimowy pisze...

Marek to gdzie masz to ubezpieczenie pochwal się Światu...

Marek pisze...

@anonimowy
patrz komentarz wyżej:)

Anonimowy pisze...

Ostatnio słyszałem fajny kawał:

Struktura firmy ubezpieczniowej X (tu każdy może wstawić nazwę wg własnego uznania) składa się z dwóch działów:

1. Dział sprzedaży produktów ubezpieczeniowych,
2. Dział odmowy wypłat ubezpieczeń.

:DDDDDD

Marek pisze...

@anonimowy
dobre:)

Wykorzystaj potencjał programu Excel pisze...

Czy spółka "Pohjola Insurance" nie jest przypadkiem w likwidacji?

Marek pisze...

@Nauka
to nie ta Pohjola

Sebastian Cezary pisze...

Ja też mam wrażenie, że niestety w Polsce instytucja traktują nas jako element zbędny, nie dbają o nas, oferują minimum a do tego z taką ilością * jak nigdzie. To tak jak z instytucjami państwowymi, jak ktoś do nich idzie to czuje się jakby sam był wszystkiemu winien.

Cóż ciekawe kiedy to się zmieni.

Marek pisze...

@Sebastian
niestety mam wrażenie że w Polsce dużo firm traktuje nas jak drugą kategorię (i to niezależnie czy to polska czy międzynarodowa firma). I standardy obsługi nie te (typu serwisy producentów), jakoś produktów też czasem znacznie niższa( patrz afera z Gerberem, Colą czy RedBullem), a także rypią nas na czym mogą (patrz prowizję za płatności kartą).

Chlorofil pisze...

A ta Pohjola działa w Polsce czy mieszkasz w Finlandii? A może przez Internet?

Katalog stron pisze...

No ale to jest prawda, bardzo dużo firm tak traktuje pracowników. Dlatego większość chce działać na własną rękę zakładając firmę.

Anonimowy pisze...

brednia
chcialem ubezpieczyc telefon HTC za 2000. Nikt nie chce sie zgodzic. Parodia jakas

Marek pisze...

@Chlorofil
mieszkam w FI,
@Katalog
niestety beznadziejne traktowanie dotyczy wszystkich począwszy od konsumentów na pracownikach kończąc
@Anonimowy
ale co ma być brednią? Jak chcesz mogę Ci podesłać skan listu z ubezpieczalnie z decyzją o przyznaniu odszkodowania.

Zapraszam do komentowania i dyskusji.

Nie akceptuję wulgaryzmów i komentarzy niedotyczących wpisu, a także z rażącymi błędami ortograficznymi. Takie komentarze i typowy spam z podpisem typu: "Kredyt dla każdego" będą usuwane. Reklamy można kupić przez AdWords lub AdTaily.

Masz jakieś pytanie/sugestię niezwiązaną z postem? Napisz na adres mailowy.

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tagi

10% dla ciebie AdTaily akcje akcjonariusz Alior Bank Alior Sync analiza fundamentalna analiza techniczna animacja Anti Arctic Bank bankowość internetowa bezpieczeństwo BGŻ BGŻOptima BlueCash BNP bogactwo Bogdanka BOSSA BOŚ Bank BPH budżet domowy BZ WBK cashback Catalyst Centrozap certyfikaty srukturyzowane cesja chargeback ciekawostki cinkciarz CitiBank cykle czy warto mieć konto w Alior Banku czy warto mieć konto w Aliorze dług dolar doradcy finansowi DWS dywidenda dziadowanie dzień wolności podatkowej e-sąd ebook EFH ekonomia Elixir eMakler emerytura Energa equity magazine ETF euro Eurobank Facebook finansowo FM Bank Forex frank fundusz awaryjny fundusz bezpieczeństwa fundusz indeksowy fundusze inwestycyjne funt Gant gazety gdzie założyć lokatę Getin Bank Getin Online Giełda Google Adsense gotówka gpw gra giełdowa Grecja grosz historia Polski hobby humor HYIP Idea Bank IKE InClick.pl inflacja instrukcja Inteligo internetowy kantor internetowykantor.pl inwestowanie IPO IPOPEMA JSW Kamil Cebulski kapitalizacja kapitalizacja codzienna karta debetowa karta internetowa karta kredytowa karta kredytowa Silver kary kokos.pl komornik konkurs konta oszczędnościowe konto konto bankowe Konto Optymalne konto walutowe kontrakty terminowe KRD kredyt kredyt odnawialny kredyt studencki kryzys Krzętle książka księgowość kurs Lehman Brothers linia kredytowa lokata rewolwer lokaty loterie mBank mbank na windows mbank windows phone 8 Metafinanse monetto monety monety 2 zł Mostostal Płock motywacja mSaver mTransfer Multibank nakaz zapłaty NBP NeoBank Newag Nobel NOL Nordic Gold nowa aplikacja mbank numizmatyka NY obciążenie zwrotne obligacje korporacyjne obligacje skarbowe odsetki OFE Open Finance Open Online opłaty oprocentowanie optymalizacja oszczędzanie oszustwa overdraft Parkiet Challenge pasywny dochód peak oil pełnomocnictwo PGE PIT PLN płacenie płacenie rachunków Poczta Polska podatek podatek bankowy podatek belki podatki podcasty podsumowanie podsumowanie miesiąca Polbank polisolokaty polityka Polska pomoc porady porównanie postępowanie upominawcze pozew pożyczka pożyczki społecznościowe problemy produkt inwestycyjny prognozy promocje prowizje prywatyzacja przegląd kont bankowych Przegląd rachunków maklerskich przelewy przeliczanie przemyślenia psychologia pusty sms PZU rachunek maklerski ranking ranking kont oszczędnościowych ranking lokat raporty okresowe rating raty recenzja reklama rekomendacje ropa ryzyko rząd samochód Santander sąd SEPA SFI Sidoma SII skład portfela SKOK smava social lending spekulacja spółki dywidendowe srebro stalprodukt statystyka stopy procentowe strata strategia inwestycyjna styl życia SWIFT system transakcyjny świat TFI TMS Brokers Toyota Bank Turcja ubezpieczenia VAT wakacje Wall St. walne zgromadzenie walutomat.pl waluty WBK wezwanie WIG windykacja wolność finansowa wpis gościnny wykres wymiana walut wzrost gospodarczy zabawa Zakra zakupy zarabianie zaradni.pl zarządzanie czasem zasady złoto zniżki związki zawodowe zysk