-

sobota, 1 maja 2010

Podsumowanie kwietnia

Jak ten czas szybko leci. Jeszcze nie tak dawno Pisałem podsumowanie marca, a już mamy koniec kwietnia. Ten kwiecień zapiszę się w doczesnej historii jako miesiąc tragiczny. Co się wydarzyło 10 kwietnia nie zniknie z kart historii. W kwietniu głównym wydarzeniem rynkowym było IPO PZU - wpierw nerwowe oczekiwanie na prospekt (ponad 700 stron, ktoś go sobie druknął?), potem zastanawianie się kupić, nie kupić? Na świecie w kwietniu na wokandę wróciły problemy Grecji i osobiście nie jest tam za różowo. Oprocentowanie greckich obligacji 10-letnich to prawie 10% (za bloomberg.com), chociaż niektóre media donoszą o oprocentowaniu rzędu kilkunastu. kilkudziesięciu procent.










Dla mnie kwiecień był również ciekawym miesiącem. Po pierwsze założyłem konto IKE jako rachunek maklerski w Banku Ochrony Środowiska. Na akcje PZU też się zapisałem, ale to czysto spekulacyjnie i nie informowałem o tym na blogu, bo tych pieniędzy nie wliczam do portfela inwestycyjnego. Zakończyłem drobną spekulacja na akcjach Polic i Remaku. Otworzyłem również w ramach bloga sklepik z produktami finansowymi.
W kwietniu przygotowałem również gościnny wpis na blogu Ynwestycje, oraz pracowałem przy tworzeniu pierwszego numeru Equity Magazine.


Podsumowanie portfela:


Wartość portfela wynosi 10810.60 złotych.


Podsumowanie portfela: 10810,60 zł  (4453,70 + 52 + 2501,79 + 523,29 + 1004,45+ 1201,25 + 975,75)

Rachunek maklerski: 1987,80 zł (552 + 1383,80 + 52)
PGE 25 akcji
Arctic 85 akcji


Należna dywidenda:  52 zł (od firmy Remak)

Gotówka i lokaty: 1500 zł
Eurobank - 401,76 zł
lokata optymalna Open Finance: 6 miesięczna 5,65% - 549,12 zł

                                                 12 miesięczna 5,65% - 549,12 zł

Srebro - 10 uncji (549,43 zł)

Obligacje skarbowe - 1006,30 zł
5 EDO0120
5 EDO0320



Pożyczki społecznościowe 1201,25 zł (1150 + 59,62)
aktualnie zainwestowane: 1150 złotych
spłacone 465,09 zł (w tym odsetki 59,62 zł)
Pożyczki udzielone: 12
z czego całkowicie spłacone: 2

Waluty: 989,40 zł
252,40€
kurs: 3,92 zł



IKE 3568,04 (0,02 + 976,80 + 2075,52 + 515,70)


Gotówka - 0,02 zł
PGE      94 akcji
Arctic    60 akcji
RCNIKAOPEN 15 sztuk


Rewolucyjnych zmian w portfelu nie ma.
Zlikwidowana lokata jednodniowa w mBanku, sprzedane Remak (+52,40 zł / 4,08%; z dywidendą + 104,40 / 8,13%)  i Police ( 39 zł / 3,87%). A pieniądze uzyskane z sprzedaży wpłacone na konto IKE, wpłaciłem 3600 złotych (z czego dopłaciłem 143 zł). I do eurobanku dopłaciłem jakieś grosze.




Czas na blog:
W kwietniu powstało 15 wpisów, jest to dla mnie wartość chyba optymalna, postaram się pisać nie mniej:)


Top 3 wpisy, najchętniej odwiedzane w kwietniu:
Po co ta cała optymalizacja?
Lokaty i konta bez belki - kwiecień 2010
Lokaty i konta bez belki.


Cieszy mnie bardzo stale rosnąca liczba czytelników bloga, oznacza to dla mnie że blog ten jest lubiany, czytany i mam nadzieję przydatny.








Wzrost może nie jest tak dynamiczny jak w poprzednim miesiącu, ale cieszy mnie że liczba czytelników nie zmalała.


Zarobki z google w tendzie wzrostowym:)



Dziękuje wszystkim, którzy się do tego przyczynili. Co do zarobków w kwietniu otworzyłem u siebie mały sklepik z produktami finansowymi w ramach programu partnerskiego bankier.pl. Na razie jeszcze nic nie zarobiłem na nim, ale jestem dobrej myśli:) 


I TOP 3 blogi, które zapewniły mi najwięcej odwiedzających:
APP Funds
Pierd**** kredyty
Zacząć zarabiać



Tutaj żadnych zmian w stosunku do ostatniego miesiąca.


Na maj planem jest przekroczenie liczby 100 subskrynentów w czytniku RSS, a więc jeżeli jeszcze się nie zapisałeś możesz to zrobić tutaj.


Pozostaje mi życzyć udanego dłuższego weekendu majowego (ja niestety w FI takowego nie mam). 



6 komentarzy:

topola pisze...

No, portfel rośnie Ci ładnie. A prowadzisz jakieś zestawienie wartość portfela pomniejszona o wpłacone środki?

Ja się podsumowałem i w ciągu miesiąca portfel wzrósł mi o ponad 10%, ale tylko 1,2% zostało wypracowane przez kapitał, reszta to dopłaty.

Z tym, że nie wliczam póki co do portfela mojego rachunku w DM.

Marek pisze...

Wcześniej niestety nie robiłem ile dopłaciłem, ale mogę wszystko przejrzeć. Z moich zestawień wynika, że od założenia portfela zysk wyniósł 1258,39 zł. Na tą kwotę składa się zysk z akcji pomniejszony o zrealizowaną stratę z zeszłego roku na Centrozapie (nie wliczam niezrealizowanych strat na Arcticu, pozycja nadal otwarta),otrzymane odsetki z lokat i kont oszczędnościowych, zysk z kontraktów i zysk z pożyczek społecznościowych.

Od przyszłego zestawienia będę już robił takie podsumowanie. Na dzień obecny.

Saldo początkowe: 1000 zł
Środki wpłacone: 8741,49
Wartość obecna portfela: 10810,60
Zysk z inwestycji: 1069,11
Udział zysku w procentach: 9,88%

Mam nadzieję że to zestawienie cię satysfakcjonuję.

topola pisze...

Nie chodzi o to, że czepiam się czy coś :)

Moim wskaźnikiem zyskowności jest właśnie różnica między wartością portfela a wpłaconymi środkami. Po to je wpłacam, żeby z czasem kapitał wypracowywał coraz większą premię i rósł udział odsetek generowanych przez odsetki.
Zrobiłem dwa wykresy i jak na razie delikatnie się rozchodzą, a ten rozszerzający się dystans pięknie motywuje do dalszego pomnażania kasy :)

Absolutnie nie miałem na myśli jakiegoś rozliczania Cię z zyskowności, czy choćby oceniania tego. Ale dzięki za info i gratulacje z racji dobrych wpisów w EqMag :)

Marek pisze...

Ależ ja nie uważam że się czepiasz.

Miałem pytanie czy takie zestawienie daje Ci wgląda, czy wolisz też bardziej dogłębne analizy.
Musze się zastanowić jak to dokładnie robić, aby to miało ręce i nogi, bo jedno to wyodrębnić zysk zaksięgowany, inne to ukazać zysk obecny choć wirtualny (strata/zysk w akcjach, pożyczki społecznościowe). Na czerwiec przygotuje mega podsumowanie bo to będą pierwsze urodziny bloga.

Karolina pisze...

Artykuł i post na innym blogu na pewno zaprocentują. Co powiesz na wymianę linków?

Marek pisze...

@Karolina
dzięki za wsparcie. Linki do twoich 2 blogów już dodałem.

Zapraszam do komentowania i dyskusji.

Nie akceptuję wulgaryzmów i komentarzy niedotyczących wpisu, a także z rażącymi błędami ortograficznymi. Takie komentarze i typowy spam z podpisem typu: "Kredyt dla każdego" będą usuwane. Reklamy można kupić przez AdWords lub AdTaily.

Masz jakieś pytanie/sugestię niezwiązaną z postem? Napisz na adres mailowy.

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tagi

10% dla ciebie AdTaily akcje akcjonariusz Alior Bank Alior Sync analiza fundamentalna analiza techniczna animacja Anti Arctic Bank bankowość internetowa bezpieczeństwo BGŻ BGŻOptima BlueCash BNP bogactwo Bogdanka BOSSA BOŚ Bank BPH budżet domowy BZ WBK cashback Catalyst Centrozap certyfikaty srukturyzowane cesja chargeback ciekawostki cinkciarz CitiBank cykle czy warto mieć konto w Alior Banku czy warto mieć konto w Aliorze dług dolar doradcy finansowi DWS dywidenda dziadowanie dzień wolności podatkowej e-sąd ebook EFH ekonomia Elixir eMakler emerytura Energa equity magazine ETF euro Eurobank Facebook finansowo FM Bank Forex frank fundusz awaryjny fundusz bezpieczeństwa fundusz indeksowy fundusze inwestycyjne funt Gant gazety gdzie założyć lokatę Getin Bank Getin Online Giełda Google Adsense gotówka gpw gra giełdowa Grecja grosz historia Polski hobby humor HYIP Idea Bank IKE InClick.pl inflacja instrukcja Inteligo internetowy kantor internetowykantor.pl inwestowanie IPO IPOPEMA JSW Kamil Cebulski kapitalizacja kapitalizacja codzienna karta debetowa karta internetowa karta kredytowa karta kredytowa Silver kary kokos.pl komornik konkurs konta oszczędnościowe konto konto bankowe Konto Optymalne konto walutowe kontrakty terminowe KRD kredyt kredyt odnawialny kredyt studencki kryzys Krzętle książka księgowość kurs Lehman Brothers linia kredytowa lokata rewolwer lokaty loterie mBank mbank na windows mbank windows phone 8 Metafinanse monetto monety monety 2 zł Mostostal Płock motywacja mSaver mTransfer Multibank nakaz zapłaty NBP NeoBank Newag Nobel NOL Nordic Gold nowa aplikacja mbank numizmatyka NY obciążenie zwrotne obligacje korporacyjne obligacje skarbowe odsetki OFE Open Finance Open Online opłaty oprocentowanie optymalizacja oszczędzanie oszustwa overdraft Parkiet Challenge pasywny dochód peak oil pełnomocnictwo PGE PIT PLN płacenie płacenie rachunków Poczta Polska podatek podatek bankowy podatek belki podatki podcasty podsumowanie podsumowanie miesiąca Polbank polisolokaty polityka Polska pomoc porady porównanie postępowanie upominawcze pozew pożyczka pożyczki społecznościowe problemy produkt inwestycyjny prognozy promocje prowizje prywatyzacja przegląd kont bankowych Przegląd rachunków maklerskich przelewy przeliczanie przemyślenia psychologia pusty sms PZU rachunek maklerski ranking ranking kont oszczędnościowych ranking lokat raporty okresowe rating raty recenzja reklama rekomendacje ropa ryzyko rząd samochód Santander sąd SEPA SFI Sidoma SII skład portfela SKOK smava social lending spekulacja spółki dywidendowe srebro stalprodukt statystyka stopy procentowe strata strategia inwestycyjna styl życia SWIFT system transakcyjny świat TFI TMS Brokers Toyota Bank Turcja ubezpieczenia VAT wakacje Wall St. walne zgromadzenie walutomat.pl waluty WBK wezwanie WIG windykacja wolność finansowa wpis gościnny wykres wymiana walut wzrost gospodarczy zabawa Zakra zakupy zarabianie zaradni.pl zarządzanie czasem zasady złoto zniżki związki zawodowe zysk