-

środa, 2 grudnia 2009

Ryzykowna inwestycja.

UPDATE.

Jak ktoś trafi tutaj z google, czy jakkolwiek inaczej to moje obecne nastawienie jest taki, że z tymi programami (HYIP) należy bardzo uważać i nawet najlepiej wyglądające programy mogą zniknąć z dnia dzień jak właśnie miało miejsce z Genius Fund.


Dzisiaj chciałbym przedstawić wam program inwestycyjny w który inwestuje już od dłuższego czasu. Inwestuje to może nad wyraz powiedziane. Dokonałem dotychczas 2 wpłaty na kwotę lekko powyżej 50 Euro. Nie opisywałem go wcześniej gdyż bardzo sceptycznie do niego podchodziłem. Zresztą była kilka problemów z jego optymalizacją. Obecnie natomiast wszystko gra i mogę ten program polecić. Jednakże potencjalnego uczestnika muszę ostrzec że jest to inwestycje bardzo, ale to bardzo ryzykowna i nie wpłacał bym tam jakiejś potężnej kwoty.

A jakim programie mowa? Chodzi mianowicie o Genius Funds


Program ten należy do programów kategorii HYIP, czyli High Yield Investment Programs. Więcej na ten temat możecie znaleźć na forum HYIP. Program ten inwestuje bardzo agresywnie, nie jest objęty żadnymi gwarancjami finansowymi, czyli jak właściciele zdecydują się zwinąć interes to szukaj wiatru w polu. Pomimo iż dużo napisane jest tam o inwestowaniu to nie do końca jestem przekonany jak oni tam zarabiają pieniądze. Ale to nie mój problem dopóki mam z tego zyski.

Zapisać się do programu jest bardzo łatwo. Kliknij na link lub obrazek powyżej i wypełnij formularze. Problem zaczyna się z wpłatą pieniędzy. Program przyjmuje przelewy pieniężne, ale ponieważ operuje on w dolarach przelew powinno się wykonać w dolarach, ale znacznie mniej przyjemne jest że minimalna kwota na przelew to 500$. Natomiast istnieje możliwość wpłaty znacznie mniejszej kwoty poprzez elektroniczną portmonetkę - Liberty Reserve. Założenie konta tutaj jest również proste. Teraz pozostaje problem jak wpłacić pieniądze na Liberty Reserve. Dawniej korzystałem z opcji przelewu bankowego poprzez stronę ecardone. Prowizja jest akceptowalna, co nie znaczy że niska - 6,4% od przelewu, plus po naszej stronie koszty przelewu SEPA. Ostatnio jednak pojawił się portal który umożliwia znacznie tańszą możliwość zakupu USD w Liberty Reserve. Mianowicie ExchangeZone. Posiadając konto w MoneyBookers możemy znacznie taniej zakupić dolary w Liberty. Potem przelać je do Genius'a i zakupić udziały. Mamy 2 typy udziałów. Jedne wypłacają dywidendę codziennie inne raz na tydzień. Te drugie posiadają natomiast wyższą stopę zwrotu. Inna sprawa jest możliwość wykupu udziałów. Udziały te możemy odkupić dopiero po 150/180 dniach  od zakupu. Trochę długo i ja jeszcze mam 3 miesiące zanim będę mógł sprzedać pierwsze udziały. Jednakże najważniejszy jest zysk w postaci dywidendy. Tutaj możemy zadecydować czy dywidenda ma być reinwestowana, a jeżeli tak to w jakim stopniu. Są następujące poziomy: 0%, 25%, 50%, 75%, 100%. Osobiście uważam że kasa powinna przez kilka tygodni być reinwestowana na 100% zanim zacznie przynosić w miarę godziwy zysk na tydzień. Potem możemy zmniejszać stopień re inwestycji. Obecnie osobiście ja na tydzień mam ponad 10$ zysku z czego 50% jest reinwestowane.

Kiedy mamy już jakiś zysk możemy do wypłacić. Wypłacamy poprzez Liberty Reserve, potem sprzedajemy je na ExchangeZone i w zamian dostajemy kasę na MoneyBookers, a tą następnie wypłacamy na konto bankowe, bądź kartę kredytową. Dla zainteresowanych jest możliwość wzięcia czeku.

Ja mam już z tego programu pozytywny cashflow, każdego tygodnia. Kasa na koncie MoneyBookers jest bezpieczna i raz na miesiąc ją wypłacam - mniejsza wtedy strata na prowizji.

Czy warto zainwestować?
Według mnie warto - ale należy wziąć pod uwagę możliwość utraty całości środków. Dlatego niech każdy przeliczy sobie czy może sobie pozwolić na taką stratę. Program umożliwia wpłatę już od 10$, czyli można spróbować wpłacić te 30 złotych i samemu sprawdzić czy warto.

Tutaj screen z tego że to co opisuję to nie bajki i mam pozytywny cashflow.


Większość stron ma interfejs po angielsku więc jak ktoś ma jakieś problemy, wątpliwości pytania proszę pytać a ja się postaram odpowiedzieć najlepiej jak potrafię.

Update: 17-12-2009

Dzisiaj sprawdzałem stronę Exchangezone i ponownie jest możliwość skorzystania z Moneybookers i PayPal. Jednakże jeżeli ktoś woli skorzystać z innego sposobu, lub ponownie Moneybookers znikło by z exchangezone poniżej prezentuje alternatywny i przetestowany sposób wpłacenia/wypłacenia pieniędzy z Liberty Reserve.

Update: 09-12-2009

Niestety ostatnio z Exchangezone znikła obsługa Moneybookers i PayPal co troszkę komplikuje sprawę taniego  obracania pieniędzmi.

O ile pozostaje jeszcze obsługa takich płatności jak WesternUnion i inne to nigdy z nich nie korzystałem i ciężko mi powiedzieć na ile to jest opłacalne.
 Na dzień pisania uaktualnienia wg. mnie najlepszym sposobem wpłacenia pieniędzy na konto liberty reserve jest skorzystanie z usług ecardone. Nie jest to tania usługa, ale sprawdzona. Pobierają prowizję 5,9% od kwoty wymienianej - minimum 3,5euro/dolar.
eCardOne banner

Aby skorzystać z usług tej firmy najlepiej wysłać tam  przelew walutowy w euro - obecnie w większości banków koszt takiego przelewu to 5 euro (mBank, AliorBank). Czyli przelewając tam 25E(około 100zł) dostaniemy 21,5 euro lub kwotę w USD przeliczoną po kursie podanym na stronie ecardu. Czas przelewu z Polski to około 3-5 dniu.

Tutaj musimy uważać i sprawdzić jaką walutę przyjmuję dany HYIP - Genius Funds tylko dolary.

Kiedy zbierzemy już jakąś większą sumkę z naszych zysków przygotowujemy się do wypłaty.

I znowu sprawdzone przeze mnie jest korzystanie z usług ecardone. Jako że Polska jest w UE dotyczy nas tylko ich prowizja które wynosi 0.9% - minimum 3,5 euro/dolara.  Czyli znów opłaca się wymieniać większe kwoty.Czas przelewu do Polski to z reguły 3 dni.

Tutaj uwaga, zarobione pieniądze gromadźmy na koncie liberty reserve. Szansa że Liberty Reserve zniknie z naszymi pieniędzmi jest znacznie niższa niż ze nasza maszynka do zarabiania pieniędzy.

Istnieją jeszcze alternatywne sposoby wymiany pieniędzy, naprzykład bezpośrednio pomiędzy użytkownikamu. Chętnych znajdziemy na forum HYIP. Jednakże nigdy nie korzystałem z tych sposobów i ciężko mi cokolwiek powiedzieć na temat ich uczciwości i skuteczności.

4 komentarzy:

Michał pisze...

Myślę że każdy sposób zarabiania jest dobry, dopóki przynosi zysk osobie inwestującej. Jednak osobiście raczej nie zainwestowałbym w HYIP. Jak dla mnie zbyt duże ryzyko, nawet nie wiem komu powierzam swoje pieniądze. Ale wszystko zależy od strategii, jeśli masz dodatnią stopę zwrotu to Twoja chyba się sprawdza.
W HYIPach kluczowy jest odpowiedni moment wejścia w inwestycję i wyjścia zanim program przestanie być wypłacalny.

Marek pisze...

Tutaj trochę wiadomo komu powierzasz pieniądze. Maile podpisywane są imieniem i nazwiskiem. Sama firma jest realna zarejestrowana na Cyprze. Okej wiem że to nie jest jakaś tam zaleta, ale proszę pamiętać że bukmacherzy internetowi też są po rejestrowani na Cyprze, Luksemburgu itd.

Ale ostateczna decyzja należy do czytelników, bo to w końcu ich pieniądze.

INEED$ pisze...

Kiedyś już myślałem by zainwestować w HYIP'y. Ale jakoś po opiniach na jednym forum zrezygnowałem ze względu na ryzyku. 10$ niby nie dużo by zainwestować. Długo już w to inwestujesz? Bo że tak powiem trochę mnie kusi :)

Marek pisze...

Pierwszą wpłatę do Geniusa wykonałem 19 maja. Przelałem 25E ale ze zrobiłem błąd i wpłaciłem do LR euro to straciłem kilka % na przewalutowaniu. Prowizje rożnych firm są naprawdę zabójcze. Łącznie do Geniusa wpłaciłem 61$ na dzień dzisiejszy mam wypłacone 80$ i 150$ a udziałach(tych nie liczę bo co najmniej do lutego nie mogę ich ruszyć).

Zapraszam do komentowania i dyskusji.

Nie akceptuję wulgaryzmów i komentarzy niedotyczących wpisu, a także z rażącymi błędami ortograficznymi. Takie komentarze i typowy spam z podpisem typu: "Kredyt dla każdego" będą usuwane. Reklamy można kupić przez AdWords lub AdTaily.

Masz jakieś pytanie/sugestię niezwiązaną z postem? Napisz na adres mailowy.

Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tagi

10% dla ciebie AdTaily akcje akcjonariusz Alior Bank Alior Sync analiza fundamentalna analiza techniczna animacja Anti Arctic Bank bankowość internetowa bezpieczeństwo BGŻ BGŻOptima BlueCash BNP bogactwo Bogdanka BOSSA BOŚ Bank BPH budżet domowy BZ WBK cashback Catalyst Centrozap certyfikaty srukturyzowane cesja chargeback ciekawostki cinkciarz CitiBank cykle czy warto mieć konto w Alior Banku czy warto mieć konto w Aliorze dług dolar doradcy finansowi DWS dywidenda dziadowanie dzień wolności podatkowej e-sąd ebook EFH ekonomia Elixir eMakler emerytura Energa equity magazine ETF euro Eurobank Facebook finansowo FM Bank Forex frank fundusz awaryjny fundusz bezpieczeństwa fundusz indeksowy fundusze inwestycyjne funt Gant gazety gdzie założyć lokatę Getin Bank Getin Online Giełda Google Adsense gotówka gpw gra giełdowa Grecja grosz historia Polski hobby humor HYIP Idea Bank IKE InClick.pl inflacja instrukcja Inteligo internetowy kantor internetowykantor.pl inwestowanie IPO IPOPEMA JSW Kamil Cebulski kapitalizacja kapitalizacja codzienna karta debetowa karta internetowa karta kredytowa karta kredytowa Silver kary kokos.pl komornik konkurs konta oszczędnościowe konto konto bankowe Konto Optymalne konto walutowe kontrakty terminowe KRD kredyt kredyt odnawialny kredyt studencki kryzys Krzętle książka księgowość kurs Lehman Brothers linia kredytowa lokata rewolwer lokaty loterie mBank mbank na windows mbank windows phone 8 Metafinanse monetto monety monety 2 zł Mostostal Płock motywacja mSaver mTransfer Multibank nakaz zapłaty NBP NeoBank Newag Nobel NOL Nordic Gold nowa aplikacja mbank numizmatyka NY obciążenie zwrotne obligacje korporacyjne obligacje skarbowe odsetki OFE Open Finance Open Online opłaty oprocentowanie optymalizacja oszczędzanie oszustwa overdraft Parkiet Challenge pasywny dochód peak oil pełnomocnictwo PGE PIT PLN płacenie płacenie rachunków Poczta Polska podatek podatek bankowy podatek belki podatki podcasty podsumowanie podsumowanie miesiąca Polbank polisolokaty polityka Polska pomoc porady porównanie postępowanie upominawcze pozew pożyczka pożyczki społecznościowe problemy produkt inwestycyjny prognozy promocje prowizje prywatyzacja przegląd kont bankowych Przegląd rachunków maklerskich przelewy przeliczanie przemyślenia psychologia pusty sms PZU rachunek maklerski ranking ranking kont oszczędnościowych ranking lokat raporty okresowe rating raty recenzja reklama rekomendacje ropa ryzyko rząd samochód Santander sąd SEPA SFI Sidoma SII skład portfela SKOK smava social lending spekulacja spółki dywidendowe srebro stalprodukt statystyka stopy procentowe strata strategia inwestycyjna styl życia SWIFT system transakcyjny świat TFI TMS Brokers Toyota Bank Turcja ubezpieczenia VAT wakacje Wall St. walne zgromadzenie walutomat.pl waluty WBK wezwanie WIG windykacja wolność finansowa wpis gościnny wykres wymiana walut wzrost gospodarczy zabawa Zakra zakupy zarabianie zaradni.pl zarządzanie czasem zasady złoto zniżki związki zawodowe zysk